İstanbul’un modadan ilham alan yüzü
Dijital olarak üçüncü kez düzenlenen Fashion Week Istanbul, 12-15 Ekim tarihlerinde gerçekleştirildi. Ünlü tasarımcıların yeni koleksiyonlarını izleyicilerle buluşturduğu etkinlikte, sanatın farklı disiplinlerini kapsayan bir sergiye de yer verildi.
İstanbul’un dünya şehirleri arasındaki yerini sağlamlaştıran organizasyonlardan biri olan Fashion Week Istanbul, sadece moda tasarımına değil, şehrin yaratıcı sektörlerle ilişkisine odaklanmasıyla da dikkatleri üzerine toplayan bir organizasyon. Sinemadan sahne performans sanatlarına modanın beslendiği farklı disiplinlerden destek alarak, kent yaşamına sunduğu ilhamla öne çıkan Fashion Week Istanbul, üçüncü kez dijital olarak hayata geçirildi. 12-15 Ekim tarihlerinde gerçekleştirilen organizasyonda, ünlü tasarımcıların yeni koleksiyonlarının yanı sıra moda temalı kısa film gösterileri yapıldı. Etkinliğin ilk günü New Gen by İMA defilesiyle başlarken Mehmet Emiroğlu, Selen Akyüz, Y Plus By Yakup Biçer, Arzu Kaprol, TAGG, Dilek Hanif ve DICE KAYEK koleksiyonları, kısa filmlerle takipçilerin karşısına çıktı. İkinci günde Özlem Erkan ile başlayan program Mert Erkan, Çiğdem Akın, Niyazi Erdoğan, Gül Ağış, Nihan Peker ve Mehtap Elaidi’nin koleksiyonlarının modaseverlerle buluşmasıyla devam etti. Üçüncü güne gelindiğindeyse “Hayatı asla kitabına göre yaşamıyorum. Beni kalbim yönlendiriyor, aklım değil” diyen bir prensesin stilinden ilham alarak hazırlanan “BE LIKE DIANA” koleksiyonunun tasarımcısı Murat Aytulum defilesi izleyici karşısına çıktı. Bununla birlikte başta Tuğba Atasoy olmak üzeri birçok modacı, koleksiyonlarıyla bu yıl ilk kez Fashion Week Istanbul’da yer aldı. Günün diğer isimleriyse NEJ, RED BEARD by Tanju Babacan, Emre Erdemoğlu, DB BERDAN ve Özgür Masur oldu.
“Istanbul State of Mind” sergisi de izlendi
Fashion Week Istanbul’un dördüncü gününde kapanışı, KARMA by İMA, Şebnem Günay’ın markası SBNM, Gökyan Yavaş, Nedret&Yasemin Taciroğlu tarafından hazırlanan Nedo by Nedret Taciroğlu DEMI-COUTURE, Ceren Ocak, Sudi Etuz ve Özlem Kaya birbirinden yaratıcı şov ve koleksiyonlarıyla yaptı. Takipçilerine hafta boyunca moda ve görsel sanatların ufuk açan penceresinden bir perspektif sunan etkinlik kapsamında, 29 kısa film de modaseverlerle buluştu. Organizasyonda bu yıl bir de ilk gerçekleştirildi; “Fashion Week Istanbul presents Istanbul State of Mind” sergisi izleyicilerle buluştu. Kerimcan Güleryüz’ün küratörlüğünde gerçekleşen serginin konsepti, moda ve sanatın birlikteliği olarak öne çıktı. İki ana başlıkta ve iki farklı mekânda gerçekleşen sergi kapsamında İstanbul’dan izler taşıyan resim, fotoğraf, video ve multimedya disiplerindeki sanat eserleri, sahne performansları ve enstalasyonlar yer aldı. İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği’nin (İHKİB) organizasyonuyla düzenlenen Fashion Week Istanbul, Ticaret Bakanlığı öncülüğünde Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) nezdinde kurulmuş olan Türkiye Tanıtım Grubu (TTG) tarafından destekleniyor ve Moda Tasarımcıları Derneği (MTD) ile İstanbul Moda Akademisi (İMA) işbirliğinde yürütülüyor.
İstanbul’un halet-i ruhiyesi tanıtım filminde
Fashion Week Istanbul’un sadece moda şovları değil, tanıtım filmi de hayli ilgi çekiciydi. Moda haftasının tüm sanat dallarını kapsayan disiplinlerarası duruşunun bir göstergesi olan tanıtım filmi, İstanbul’da sıradan bir apartmanda karşılaşılabilecek insan manzaralarına odaklandı. Yönetmenliğini Marie Schuller’ın üslendiği film, ‘İstanbul Halet-i Ruhiyesi’ni, kovalama sahneleri ve şehirden kesitlerle izleyiciyle buluşturdu.