Kilim Grubu Kartaltepe Mensucat: Kilim Grubu, çevre dostu üretim modeline geçti
Denim kumaş ve yüksek teknoloji gerektiren askeri teknik kumaşlar üreten Kilim Grubu, tüm üretim süreçlerinde sürdürülebilirliği hayata geçiriyor. 11 ülkeye ihracat yapan firma, teknik kumaşlara yeni özellikler ekledikleri Tactical, Nanox ve Naturex serisiyle yurt içi ve yurt dışı pazarını genişletmeyi hedefliyor.
İSO Türkiye’nin İkinci 500 Büyük Sanayi Kuruluşu araştırmasında 2018 yılında 254’üncü sırada yer alan Kilim Grubu, 2019 listesinde 93 sıra yükselerek 161’inciliğe yerleşti. 50 yılı aşkın süredir, denim kumaş ve yüksek teknoloji gerektiren teknik kumaşlar üreten Kilim Grubu savunma sektörü, emniyet teşkilatı, Kızılay ve sağlık sektörünün kumaş ve konfeksiyon ihtiyaçları için de üretim yapıyor.
“Devletimiz ve milletimiz için hizmet etmek bir şeref ve onur kaynağıdır. Bizler şirketimizin kurucusu, rahmetli Mehmet Kilimci’den aldığımız miras ve feyzle bu faaliyetlerimizi ticari olarak görmüyor; aynı heyecan ve şevkle üretim ve hizmetlerimize devam ediyoruz” diyen Kilim Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Şükrü Kilimci, “Büyük bir şirket olmaktan ziyade, kendimizi bin 500 kişilik çalışanımızla büyük bir aile olarak görüyoruz. Tüm çalışanlarımızla ve iş ortaklarımızla; insana, çevreye ve işimize karşı sorumluluklarımızı yerine getirerek büyüyoruz” diye konuştu.
11 ülkeye ihracat yapılıyor
Askeri teknik kumaşlar alanında uzun yıllardır Türk ordusu, Kızılay ve emniyet teşkilatının ihtiyaçlarını başarıyla tedarik ettiklerini ifade eden Kilimci, “Özellikle denim kumaş sektöründe iç pazardan ziyade yurt dışına ihracat yapmaya başladığımız 2011 – 2012 yılları bu segmentte büyümemizin de dönüm noktasıdır. Hiçbir denim firması Uzakdoğu ülkelerine ihracat yapamazken Kilim Grubu olarak Vietnam, Hindistan ve Çin’e premium dünya markaları için denim kumaş ihracatında zirveye zorladık. Başladığımız ihracat serüvenimiz şu an 11 ülkeye ağırlıklı devam ederken, sürekli bir büyüme grafiği çizmeye devam ediyoruz” dedi.
Kilim Grup’un büyüme sürecindeki bir diğer dönüş noktası ise 2013 yılında Ürdün Polis Teşkilatı’nın tüm kıyafet ihtiyaçlarının tedariği için anlaşma yapılması oldu. Bu pazarda her yıl artan bir grafik izlediklerini vurgulayan Kilimci, ihracatın kazandırdıklarını “Her girdiğimiz yeni ülke, her yeni pazar, her yeni müşteri istekleri doğrultusunda geliştirdiğimiz yeni kumaşlar bize yeni bir bakış açısı kazandırıyor. İhracatla birlikte Kilim Grubu olarak ekonomik anlamda büyürken, vizyonumuz ve ekibimiz de büyümeye ve genişlemeye başladı” sözleriyle özetledi.
Global marka işbirlikleri için yeni ürünler geliştiriliyor
Son beş yıldır Kilim Grubu olarak özellikle organik pamuk, alternatif ve geri dönüştürülmüş malzeme kullanımıyla, çevre dostu üretim modelini benimseyen öncü firmalardan biri olduklarına dikkat çeken Kilimci, gelecek planlarını “Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini destekliyor ve attığımız her adımda bu hedefleri göz önünde bulunduruyoruz. Yer aldığımız ve desteklediğimiz sosyal sorumluluk projeleriyle hem çevreye hem de topluma olabildiğince fayda sağlamaya çalışıyoruz Gelecek beş yıl hedeflerimizde çevre sorumluluğumuzu en üst seviyeye taşımak, bu segmentte sürdürülebilir, katma değeri yüksek ürünlerle ihracat pazarındaki hacmimizi artırmak yer alıyor” diye anlattı.
Kilim Grubu’nda Ar-Ge çalışmaları sektöre yenilikler kazandırmak hem de müşterilerimizin istekleri ve ihtiyaçları doğrultusunda yürütülüyor. “Risk almaktan ve yenilikçi çalışmaları denemekten hiç çekinmiyoruz ve yönetim olarak destekliyoruz” diyen Kilimci bu yöndeki çalışmalarını şöyle aktardı: “İhracat ve iç piyasada müşterilerimizin ihtiyaçlarını onlar bize gelmeden araştırıp analiz ediyoruz. Sadece kumaş satmıyoruz, sektörde geleceğe dair öngörülerimizle müşterimizi de yönlendiriyoruz. Bu da bizi farklı kılıyor. 2021 yılında mevcut Ar-Ge faaliyetlerimizi TURQUALITY projesi kapsamında yürüterek daha da üst seviyelere çıkarmayı hedefliyoruz.”
Kilim Grubu’nda halihazırda var olan tüm kumaşların çevre dostu üretim inovasyonları üzerinde de çalışmalar yapılıyor. Tüm sürdürülebilirlik hedefleri şeffaf ve izlenebilir bir şekilde raporlanıyor. Aynı zamanda global marka işbirlikleri için de ürünler geliştiriliyor. Tüm çalışmaların meyvelerini önümüzdeki sezonlarda görmeye başlayacakları için heyecan duyduklarını ifade eden Kilimci, iki yeni projelerini paylaştı: “Askeri ve teknik kumaşlar alanında yıllardır başarıyla üretimini yaptığımız su-yağ itici, antibakteriyel yüksek mukavemetli ve nefes alabilir kumaşlarımıza yeni Ar-Ge çalışmalarımızda Tactical serisi ile konfor özelliği katılıyor. Denim kumaşlarda ise keten, kenevir, tencel gibi farklı doğal elyafların kullanımı ile sürdürülebilir üretimlere ağırlık verilirken; denimde su-yağ itici ve antibakteriyel özellikler kazandıran Nanox ve Naturex serisi müşterilerimizin kullanımına sunulacak.”
“Saygın bir imaj, cirosal büyüklükten daha büyüktür”
Kilim Grubu’nun büyüme hikâyesini ve gelecek hedeflerini anlatan Kilimci, geleceğin yöneticilerine de tavsiyelerde bulundu: “Bir şirketin büyümesi sadece cirosal büyüme ile sağlanamaz. Büyüklük aynı zamanda kurumsal imajınızı da ifade eder. Şirket ciroları yıllık bazda artabilir ya da azalabilir; ancak şirketinizin saygın bir imajı varsa sektörünüzde, cironuzdan bağımsız bir büyüklüğünüz var demektir. Şirket yöneticilerine tavsiyem önceliklerini her daim iyi iletişim konusuna ayırmaları. Ülkeler ve sektörler fark etmeksizin şirketlerin de müşterileri ve kendi çalışanlarıyla kurumsal anlamda çok iyi bir dayanışma ve iletişime sahip olması başarının anahtarı.”