İTÜ Vodafone Future Lab ziyareti
Türkiye Tekstil Sanayii İşverenleri Sendikası (TTSİS) Yönetim Kurulu Üyeleri, İTÜ Vodafone Future Lab’i ziyaret etti. Vodafone Business’ın partner ekosistemiyle geliştirdiği çözümler, gelecek stratejisi ve vizyonu hakkında bilgi edinen Yönetim Kurulu Üyelerimiz, özellikle verimlilik ve tasarruf sağlayan Red Kontrol ile müşteri deneyimini artıran Dijital Mağaza çözümlerine ilgi gösterdi.
Vodafone’un İspanya, İtalya, Almanya ve İngiltere’den sonra Türkiye’de kurduğu İTÜ Vodafone Future Lab, bir üniversite iş birliği ile hayata geçirilen ilk teknoloji merkezi olma özelliği taşıyor. Merkezde, nesnelerin interneti ve diğer yeni nesil teknolojilerden yararlanılarak, pek çok alanda kurumsal müşterilerin ihtiyaçlarına uygun çözümler geliştiriliyor. İTÜ Vodafone Future Lab ile geleceğin dünyasında rekabete hazırlanmak isteyen, işini büyütmeyi hedefleyen her işletmeye, her kuruma, çalışma gruplarıyla bir araya gelme ve kendi işletmesine özel akıllı çözümlere ulaşma imkânı sunuluyor.
Sendikamız Yönetim Kurulu Üyeleri de, çalışmaları yerinde görmek ve yetkililerden bilgi almak üzere 16 Ocak 2020’de merkezi ziyaret etti. Üyelerimiz, İTÜ Vodafone Future Lab’de nesnelerin interneti teknolojisi ve Vodafone Business’ın bu teknoloji ile sunduğu çözümler üzerine görüşmelerde bulundu. Ziyarette İTÜ Vodafone Future Lab’in sunduğu çözümlerden en çok Red Kontrol ve Dijital Mağaza çözümleri tekstil sektörü için işlevsel bulundu.
Future Lab’de, endüstriyel tesis yönetiminden enerji yönetimine, dijital perakende çözümlerinden IoT platform çözümlerine, akıllı bina sistemlerinden akıllı araçlara, akıllı çevre ve tarım uygulamalarından, kişisel sağlık takibine kadar pek çok farklı ihtiyacı karşılayacak Vodafone Business çözümleri sergileniyor. Vodafone Business’ın, neredeyse tamamı yerli 30 çözüm ortağıyla geliştirdiği 34 akıllı teknoloji çözümü her sektöre ve hayatın her alanına dokunma amacını taşıyor.
Red Kontrol
Future Lab’de sergilenen çözümlerden biri olan Red Kontrol’ün, tarım sektöründen gıda üretimine, belediyelerden sigortacılık sektörüne birçok alanda kullanılabilen ‘Verimli İş Takibi’, ‘Makine Takip’ ve ‘Enerji Takip’ yöntemleriyle işletmeler artık üretim tesislerinde zamanın nasıl yönetildiğini, makinelerin yeterli üretim yapıp yapmadığını, enerji giderlerini görebiliyor ve bu doğrultuda önlemler alabiliyor.
Red Kontrol çatısı altında yer alan ‘Makine Takip’ işletmelere, makinelerin anlık olarak üretim performansını takip etme olanağı tanıyor. Böylece üretimde artış sağlanırken, makine bakım maliyetleri aşağı çekilebiliyor. Makine Takip ile makinelerin ne kadar süre çalıştığı ve verimli geçen süre raporlanıyor. Ayrıca farklı makinelerde ne kadar üretim yapıldığı ölçülerek, makine bazlı performans analizi rapora dökülüyor. Makine bazında enerji verimliliği ve elektrik tüketimi de takip ediliyor.
Makine Takip, İşletme Kaynak Yönetimi (ERP) sistemlerindeki üretim verileri ile birleştirilerek ürün başına elektrik maliyeti hesaplanabiliyor. Makine belirli bir süre kullanılmamışsa, sistem uyarı vererek operatör kaynaklı iş kayıplarının önüne geçilmesini de sağlıyor.
‘Enerji Takibi’nde ise işletmeler, üretimde kullandıkları elektrik seviyelerini takip ederek maliyet avantajı sağlayabiliyor. Bu çözüm, tesisin toplam tüketiminin ve her bir alt biriminin elektrik tüketiminin anlık olarak takip edilebilmesine olanak veriyor. Aktif ve reaktif güç tüketimlerinin yanında anlık enerji tüketimi de ölçülebiliyor. Ayrıca çok şubeli yapılarda, birbirine eşlenik şubelerde farklı kullanımlardan kaynaklanan tüketim farklılıklarını otomatik olarak tespit ederek güç tasarrufu yapılmasını sağlıyor.
‘Verimli İş Takibi Yönetimi’ özellikle iş güvenliğine önemli katkı yapabiliyor. Bu çözüm, çalışanın bir süre hareketsiz kaldığını tespit ettiğinde sesli uyarı veriyor. Ayrıca, çalışanlardan birinin düşmesi durumunda, belirlenen kişilere alarm gönderilerek hızlı müdahale edilmesini sağlıyor. Acil durum butonu ile firma çalışanları acil bir durumda destek alabiliyor. Firma çalışanlarının hangi birimde ne kadar süre geçirdiğini tespit ederek, iş planlarının daha verimli yapılmasına da imkân tanıyor.
Red Kontrol ürünleri, işletmelerin ihtiyaçlarını anlayıp, o ihtiyaçlara özel olarak tasarlanıyor ve tüm hizmetler Vodafone uzmanlığı ile veriliyor. Bu çözümler sayesinde yöneticiler, işletmelerine 7/24 uzaktan müdahale edebilme şansı da elde ediyor. Bu çözümle, çalışan verimliliğinde yüzde 20’ye kadar artış, iş güvenliği maliyetlerinde yüzde 20’ye kadar azalma, operasyonel verimlilikte yüzde 10’a kadar artış ve enerji yönetimi alanındaki kestirimci bakımda yüzde 40’a kadar maliyet avantajı yaratılabiliyor.
Örneğin, bin 200’e yakın personelin çalıştığı, Vodafone müşterisi olan bir tekstil şirketinin, ‘Verimli İş Takibi’ ile üretim verimliliğinde yüzde 20’lik artış sağladığı belirtiliyor. Bununla birlikte, işletmede fazla mesai ihtiyacının da yüzde 30 azaldığı kaydediliyor. ‘Makine Takip’ çözümünü kullanan bir Vodafone müşterisinin, ham madde sevkiyatı ve makine arızalarını daha iyi yönetmeye başladığı için verimliliğini yüzde 20 artırdığı örneği veriliyor.
Dijital Mağaza
Dijital Mağaza, akıllı bir müşteri analiz çözümü. İşletmeler, dört ana bölümden oluşan çözümden ihtiyaçlarına göre yararlanabiliyor.
İşletme, Kişi Sayar ile müşteri sayılarını hesaplayabilirken, lokasyona göre müşteri ve satış oranlarını karşılaştırabiliyor, müşteri yoğunluğu ile çalışma saatlerinin optimizasyonu için veri üretebiliyor.
Dijital Ekran ve Ekran Yönetimi sayesinde de mağaza içindeki ekranlar tek bir merkezden yönetiliyor ve ürünlerden kampanya bilgilerine kadar tüm değişiklikler kolayca yapılabiliyor. Dijital ekran, müşteri grubuna göre farklı içerik sunma imkânı da veriyor.
Hedef Kitle Analizi özelliği sayesinde müşterilerin anlık, yaş aralığı ve cinsiyetinin ölçümlenmesini yapmak mümkün. Müşteri Memnuniyet Analizi ile de mağaza içine yerleştirilen tabletler, müşterilerin memnuniyetini ölçümlemede kullanılıyor ve işletmenin daha iyi hizmet sunabilmesi için gerekli verileri toplamak mümkün olabiliyor. Kişiselleştirilmiş sorular sayesinde tüm şubelerin memnuniyet seviyelerini karşılaştırmak da ürünün sunduğu bir diğer avantaj.