İstanbul’un Dijital Moda Deneyimi
Bu sezona dek İstanbul Moda Haftası için tarihi bir mekânda, özel olarak kurulan bir çadırda ya da bir alışveriş merkezindeydik. Ekim’de 15’inci sezonu gerçekleşen MBFWI için ise istediğimiz yerde! 2020’nin mevcut şartlarını, kısıtlamalarını avantaja çeviren İstanbul’un ilk dijital moda deneyimi sektörde başarıyla yankılandı.
İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği’nin (İHKİB) organizasyonuyla düzenlenen Mercedes Benz Fashion Week İstanbul (MBFWI), T.C. Ticaret Bakanlığı öncülüğünde Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) nezdinde kurulmuş olan Türkiye Tanıtım Grubu (TTG) tarafından desteklendi. MBFWI 15’inci sezonunda, İstanbul’un ve Türkiye’nin tasarım gücünü, geçmişinden gelen zenginliğiyle göstereceğini, Koray Birand’ın çektiği tanıtım filmiyle duyurmuştu.
Tophane-i Amire Kültür ve Sanat Merkezi ve Galataport İstanbul’da adeta bir film setindeymiş gibi çalışan ekiplerin heyecanı, takvim 12 Ekim’i gösterdiğinde yükseldi. Ve 16 Ekim’e kadar, mbfwistanbul.com adresi fonda İstanbul, başrolde yeni tasarımlarla dünyanın çeşitli yerlerinden moda takipçileriyle buluştu. Ticaret Bakan Yardımcısı Gonca Yılmaz Batur, Türkiye İhracatçılar Meclisi Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Gülle ve İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Gültepe’nin ilk gün gerçekleştirdikleri konuşmalarıyla başlayan MBFWI, hafta boyunca dünya çapında özellikle İtalya, Rusya ve İngiltere gibi ülkelerden takip edildi.
Dünya moda haftaları resmi takviminde dikkat çeken İstanbul markası bu yıl dijital erişim imkânıyla çok daha fazla kişinin gündemi oldu. Bu sezon koleksiyonlar açısından sezonsuz, cinsiyetsiz ve çok demokratikti. Haftaya katılan tasarımcı ve tasarımcı markaları arasında Belma Özdemir, Ceren Ocak, Cihan Nacar, Çiğdem Akın, Emre Erdemoğlu, GokhanYavas - Gökhan Yavaş, Hakaan Yıldırım, Karma – Mehmet Emiroğlu, Engin Ekinci, Seydullah Yılmaz, Kith&Kin- Sena Serra Kefeli, Mercedes-Benz presents Özlem Süer, Mehtap Elaidi, Meltem Özbek, Mert Erkan, MİİN by Kadir Kılıç, Murat Aytulum, Museum Of Fine Clothing – Eda Güngör, Natalie Kolyozyan, Nedo by Nedret Taciroğlu, New Gen (Aycan Hakalmaz, Ezgi Yıldırım, Mehmet Demir, Selina Alp, Süreyya Süleymanoğlu, Tanyeli Erdem), Nihan Peker, Niyazi Erdoğan, Özgür Masur, Özlem Kaya, Raşit Bağzıbağlı, Simay Bülbül, Sudi Etuz – Şansım Adalı, T.A.G.G. – Gökay Gündoğdu, Tuba Ergin, Tuvanam ve Y Plus by Yakup Biçer yer aldı.
Defilelerin ardından, yayın akışı sohbetlerle zenginleşti; sunuculuklarını Ece Sükan, Aslı Barış, Rachel Araz Kiresepi, Ceylan Atınç ve Asena Sarıbatur’un üstlendiği canlı yayınlar gerçekleştirildi. Dijital yayın demek anlık olarak çok kişiye ulaşmak demek. MBFWI bu noktada da hazırlıkıydı; Olivia Palermo, Leonie Hanne, Veronica Ferraro , Tamara Kalinic ve Amy Julliette Lefévre gibi uluslararası alanda dijital popülaritesi yüksek isimleri bu yayınlara dahil ederek, milyonlarca erişim sağladı. Etkileşimi, erişimi yüksek sohbetlerin elbette Türkiye’den de konukları vardı. Begüm Kütük Yaşaroğlu, Bora Aksu, Derin Mermerci, Ezgi Mola, Gonca Vuslateri, Leyla Alaton ve Nil Karaibrahimgil yayınlara dahil oldu; defile saatleri keyifli sohbetlerle beklendi.
Türkiye Tanıtım Grubu’nun (TTG) desteğiyle hayata geçen organizasyonun partnerleri Moda Tasarımcıları Derneği (MTD), Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) ve İstanbul Moda Akademisi (İMA) oldu. Etkinliğin isim sponsoru Mercedes-Benz, sektörde 30’uncu yılını kutlayan, Türk moda sektörünün deneyimli tasarımcısı Özlem Süer’in İlkbahar/Yaz 2020 koleksiyonunu ‘Mercedes-Benz presents Özlem Süer’ ismiyle sundu.